BMW słynie z produkcji aut z sześciocylindrowymi silnikami. Inżynierowie z Monachium poszli na całość. Wtłoczyli sześć cylindrów w ramę motocykla! Olbrzym ze stajni BMW jest już dostępny w Polsce.

O planach wprowadzenia do oferty turystycznego motocykla z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem BMW Motorrad informowało od połowy ubiegłego roku. Potężny motor trafił do turystycznych K1600GT oraz K1600GTL. Jednostka napędowa ma zapewniać nie tylko doskonałe przyśpieszenia i elastyczność. Konstruktorzy dołożyli starań, by silnik odznaczał się także ponadprzeciętną kulturą pracy. Sześciocylindrowiec dostarcza 160 KM przy 7750 obr./min. i 175 Nm przy 5250 obr./min. Co ważne w przypadku turystycznej maszyny – aż 70 proc. maksymalnego momentu obrotowego kierowca będzie miał do dyspozycji od 1500 obr./min.

Mimo sześciu cylindrów silnik jest kompaktowy. Ma 56 centymetrów długości i waży 103 kilogramy. Dzięki zastosowaniu wielu elementów z aluminium i magnezu kompletne BMW K1600GT waży 319 kilogramów. K1600GTL z powiększonym zbiornikiem paliwa oraz kuframi ma masę 348 kilogramów.

Średnie zużycie paliwa podczas jazdy w trasie nie powinno przekraczać 6 l/100km. Na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h BMW K1600GT będzie potrzebowało 3,2 sekundy. W przypadku cięższego modelu K1600GTL identyczny sprint ma trwać 3,4 s. Producent dyplomatycznie podaje, że prędkość maksymalna obu wersji przekracza 200 km/h.

Przepustnicami steruje elektronika. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy silnika (Deszcz, Droga, Dynamiczny). Elektronika czuwa także nad bezpieczeństwem. Dla nowej maszyny ze stajni BMW przewidziano ABS oraz opcjonalną kontrola trakcji i zawieszenie z komputerowo sterowaną siłą tłumienia. Całkowitą nowością w świecie motocykli jest oświetlenie. Standardem są ksenonowe reflektory, które za dopłatą zostaną wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów. Dla turystycznego BMW przewidziano również system audio z możliwością podłączenia nawigacji oraz diodowe światła przeciwmgielne.

Obie nowości BMW pojawiły się już w polskim cenniku. Model K 1600 GT kosztuje 83,6 tys. złotych. Za lepiej wyposażone BMW K 1600 GTL przyjdzie zapłacić 92 tys. zł.