Witam.

W tym poście chciałbym pokazać jak skonwertować muzykę, aby była dobrze słyszalna na serwerze, "nie pierdziała" i umilała grę na serwerach typu: Soccerjam czy JailBreak gdzie dźwięk sam w sobie nie jest potrzebny HLSS - czyli jak puszczać muzykę w grze - post #1532091.

Zaznaczam, że byłem jednym z pierwszych w Polsce używających tej metody i od tamtego czasu mogły wejść ulepszenia, HLSS - czyli jak puszczać muzykę w grze - post #1532091

A więc zacznijmy...

Potrzebujemy:
1. GoldWave
2. dbPowerAMP Music Converter
3. HLSS 3.0 [nie zamieszczam link, gdyż nie znalazłem pliku na żadnej zaufanej stronie]
4. Chęci i około 15 minut instalacji [jednorazowo] + ~2 minuty na każdą piosenkę.


Zaczynajmy!
1. Pobieramy i instalujemy wszystkie programy.
2. Otwieramy program GoldWave
W lewym górnym rogu widnieje przycisk "open" - klikamy go i wybieramy swój ulubiony utwór.
Następnie patrzymy na screen i szukamy dwóch zaznaczonych przycisków.

SS z programu GoldWave

Czynności można wykonać w dowolnej kolejności.

Opis czynności
Low/Highpass i opcja "No bass" pozwala nam wyciszyć basy w piosence, co tłumi "pierdzenie" w utworach puszczanych podczas gry.

Volume change i zmniejszenie głośności pozwala nam na odpowiednie wyczucie muzyki i dostosowanie jej do aktualnej potrzeby. Jeśli gramy z osobami gadatliwymi, które używają mikro lepszym rozwiązaniem bedzie 20% - jest słyszalna, ale osoba mówiąca nie musi krzyczeć. Jeżeli natomiast gramy "na luzie", bez mikro, możemy sobie pozwolić na 30-35% - do tego poziomu muzyka jest słyszalna i nie piszczy u odbiorców.

Zapisujemy wybrany plik w dowolnym folderze i zamykamy program.

3. W folderze gry [w przypadku steam: Valve/Steam/SteamApps/nickname/counter-strike/cstrike_polish] tworzymy folder o nazwie BoX - w nim bedziemy umieszczać pliki z muzyką po całkowitej konwersji.

4. Uruchamiamy dbpowerAMP Music Converter.
Wybieramy naszą muzykę skonwertowaną uprzednio w GoldWave. [Możemy wybrać kilka, byle wszystkie były po GoldWave]

W otwartym oknie wybieramy:
Converting to: ~Wave
Niżej zaznaczamy "Uncompressed" i ustawiamy 16bit, Channels: 1 'mono' i suwak niżej: 8kHz.

Output location - wybieramy folder BoX który utworzyliśmy w punkcie 3.

Klikamy "Convert >>". Po zakończeniu "Finished".

5. Otwieramy HLSS 3.0 i konfigurujemy go wg poniższych wskazówek...

a. Rozsuwamy "File" i otwieramy "Options"
b. Game Directory -> wskazujemy folder w którym znajduje się CS [w przypadku steam: Valve/Steam/SteamApps/nickname/counter-strike/cstrike_polish]
c. In-game status bar alignment - ustawiamy gdzie chcemy mieć pasek kontrolny podczas gry [proponuję Top-góra, nie przeszkadza w grze
d. zaznaczamy poniższe opcje, czyli: Minimize when activated oraz Load Last file at first
e. suwak ustawiamy na 128KB

Program jest gotowy do użycia.

Wgrywanie utworów.

W górnym pasku znajduje się zielony PLUS. Klikając go wyskoczy nam okno dodawania muzyki. Wybieramy tam naszą skonwertowaną muzykę w formacie .wav z folderu BoX.

W polu poniżej wybieramy skrót klawiaturowy, który ułatwi przełączanie piosenek w trakcie gry. osobiście proponuje kombinacje typu: SHIFT+1 lub CTRL+F1 - nie kolidują one z opcjami gry.

Po dodaniu paru[nastu?] utworów możemy kliknąć kciuk w górę - program zostanie zminimalizowany, co oznacza, że jest gotowy do użycia HLSS - czyli jak puszczać muzykę w grze - post #1532091


Ostatnim krokiem jest edycja pliku config.cfg i dodanie do niego:
bind "[" "togglewav"
bind "]" "+playwav"
oraz na samym końcu:
exec userconfig.cfg
w tym samym folderze tworzymy plik autoexec.cfg i wklejamy do niego:
alias +PlayWAV "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord"
alias -PlayWAV "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord"
alias StartWAV "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord; alias ToggleWAV StopWAV"
alias StopWAV "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord; alias ToggleWAV StartWAV"
alias ToggleWAV "StartWAV"

Po zapisaniu pliku wszystko jest już gotowe. Możemy odpalać CS'a.

Na serwerze klikamy kombinację klawiszy odpowiadającą danemu utworowi [wg ustawień HLSS 3.0] po czym klawisz "[" i cieszymy się muzyką HLSS - czyli jak puszczać muzykę w grze - post #1532091.






Poradnik pisany osobiście, proszę nie kopiować bez uprzedniej konsultacji HLSS - czyli jak puszczać muzykę w grze - post #1532091.